Kinesiotape

Kinesiotaping Japonya’da yaklaşık 25 yıl önce geliştirilmiş fakat Avrupa ve Amerika’da olduğu gibi ülkemizde de son yıllarda tanınmış özel bir bantlama yöntemidir.
Kinesiotaping uygulamalarının temelde iki amacı vardır:

• Ağrısız ve daha kolay hareket edebilmeyi sağlamak,
• Yumuşak doku iyileşmeyi desteklemek

Bantlama bir tedavi yöntemi olarak, yıllardır fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarında tercih edilmiştir, özellikle sporcu sağlığı ve koruyucu yaklaşımlar alanında bilinen bu tedavi şekli pek çok farklı malzeme ile uygulana gelmiştir.Kinesiotaping bantlama yöntemlerinden biri olmakla beraber , bu yöntemde benzerlerinden farklı olarak esnek ve uzun süre cilt üzerinde kalabilen özel bantlar kullanılmaktadır.

Bu Bantlama Yönteminin Etkileri Nasıl Oluşur?

Vücutlarımız hareket etmek üzere tasarlanmıştır ;eğer bir kas çok uzun süre gevşemeksizin çalışmak durumunda kalır ya da kapasitesinin üzerinde çalışma durumunda kalırsa kas dokusunda küçük ya da büyük boyutta yaralanmalar oluşur.Oluşan bu yaralanmaların neticesinde oluşan yangılı /iltihabi durum cilt ile kas dokusu arasındaki bölgede baskıya neden olur ve bu basınç lenfatik akıma engel oluşturur.Dokularda oluşan bu baskı deri altında yer alan ve ağrı duyusunu yaratan sinir uçlarını uyararak kişide ‘’ağrı ve rahatsızlık hissi’’ uyandırır.Bu tip ağrılar kas ağrısı ya da miyalji olarak adlandırılmaktadır KINESIO  TAPE teorik olarak, cildi yukarı kaldırıp deri ile kasların arasındaki boşluğu arttırmakta ve bölgede yaralanma ya da hastalık sonucu oluşan baskıyı hafifletmektedir.Yaralanma bölgesindeki baskının azalması bölgede ki kan dolaşımın artışı ile sonuçlanmaktadır.

Kinesiotaping Hangi Problemlerde Kullanılır?

• Akut Subakut Kronik travmatik durumlar
• Ayak, ayak bileği yaralanmaları
• Ligament, tendon ve kas yaralanmaları
• Fibromiyalji ve myofosial ağrı sendromları
• Tuzak nöropatiler
• Epikondilitler(tenisci dirseği-golfcü dirseği)
• Bel ve boyun ağrıları(bel fıtığı, boyun fıtığı)
• Sporcu yaralanmaları-yaralanmaların önlenmesi
• Brachial plexus yaralanmaları
• Noktasal ağrılar, sacroiliak eklem disfonksiyonu
• Tendinit, tenosnovit,bursit
• Propiroseptit(duyu eğitimi)
Kinesiotaping Tekniğinin temel amacı ağrısız harekete destek olmak ve bu yolla iyileşmeyi hızlandırmaktadır.